Spartips
Enkla tips för att hålla nere din förbrukning.
Läs mer
Här kan du läsa om våra olika avtalstyper för att hitta den som passar dig bäst.
Läs mer
Läs mer om projektet där du med en teknisk lösning kan sänka din förbrukning samtidigt som du förbättrar inomhusklimatet.
Läs mer
Fyll i ditt postnummer och en uppskattad förbrukning för att få dagsaktuell information om elpriset. Det här kan du tryggt göra utan att du signar upp dig för något. Skulle du sedan vilja teckna något av avtalen klickar du dig enkelt vidare i avtalstecknaren.
Läs mer
Har du en solcellsanläggning och producerar mer än du gör av med? Teckna något av våra produktionsavtal för att få ut det mesta av din produktion.
Läs mer
Läs om hur du som bor i Sala-Heby Energi Elnäts nätområde påverkas av den nya elnätstaxan och varför förändringen görs. Den nya taxan börjar gälla fr.o.m. 1/2-23.
Läs mer
Många kunder får onormalt höga fakturor nu. Vi förstår att det kan ha varit svårt att förbereda sig för. Om du ser att du får svårt att betala hela eller delar av din faktura, vänligen kontakta oss i god tid innan fakturan förfaller.
Kontakta vår kundservice på melj: kundservice@sheab.se
eller på telefon 0224-576 10 så att vi kan hjälpa dig.
Läs mer på försäkringskassans hemsida om hur utbetalningen går till HÄR.
Alla elanvändare med eget elnätsavtal i södra Sverige kommer att få stöd för att hantera onormalt höga elpriser. Med södra Sverige avses elområde 3 och 4. På bilden ifrån Energimarknadsinspektionen till höger ser du vilket område du själv tillhör. Sala-Heby Energis elnätskunder bor i elområde 3.
Hur mycket kompensation just du får i stöd beror på stödnivån i ditt elområde och på din elförbrukning under en bestämt tolvmånadersperiod (oktober 2021-september 2022).
Elområde 3 = 50öre/förbrukad kWh
Elområde 4 = 79 öre/förbrukad kWh
Formerna och tidpunkten för när du kan få ut stödet är inte fastställt. Svenska kraftnät har vänt sig till regeringen för hantering av utbetalningen.
Försäkringskassan ansvarar för utbetalningarna och preliminärt kommer detta ske i februari.
Texten uppdateras när ytterligare fastställd information finns att tillgå.
Nu lanserar vi en helt ny version av Mina sidor! Många funktioner kan du känna igen sedan tidigare, till exempel möjlighet att se och ladda ner dina fakturor och se din förbrukning.
Inom kort kommer du även ha möjlighet att förnya dina avtal direkt på Mina sidor.
En nyhet är att vi har ökat säkerheten och därför krävs nu BankID för att logga in. En annan stor nyhet som många efterfrågat är du nu kan lägga till fler personer i familjen eller på företaget som vill ha tillgång till Mina Sidor. Logga in, lägg till deras personnummer under Kundgodkännande och sedan är det bara för personen att logga in med sin egen BankID. Personer som du lägger till under Kundgodkännande kan se all data men inte ändra dina uppgifter.