Vi använder cookies för att besökaren lättare ska kunna använda webbplatsen. Du kan själv stänga av funktionen via din webbläsares säkerhetsinställningar.
Kundservice finns till din tjänst när helst du behöver hjälp; vill få råd om el, uppvärmning, energieffektivisering, eller bara ändå.
Oss kan du fråga om allt. Du når oss dagligen via telefon, chatt eller e-post.
Vill du hellre träffa oss ska du veta att vi aldrig är längre bort än att du kan titta över på en fika.
Telefon måndag-fredag mellan kl 08.00-12.00 och 13.00-16.00.
Du är även välkommen att besöka oss samma tider.
OBS! Vid driftstörningar övrig tid ring : 021–351770
Välkommen att kontakta oss! Här arbetar vi i huvudsak med rådgivning och försäljning av produkter och tjänster kring:
El
Värme
Energieffektivisering
Elnät
Det är oss på kundservice du pratar med när det gäller frågor om din faktura m.m. Vi arbetar bland annat med:
kundkontakter
fakturering, el, fjärrvärme och pellets
flyttningsadministration
betalningsregistrering
anstånd och avbetalningar
Hej, jag heter Inger och är ansvarig för Kundservice på SHE. Mig och mina kollegor kontaktar du om det är några frågor på fakturan, ditt avtal eller om det är någon annan fundering du har kring dina tjänster och produkter från SHE. Ni når oss enkelt via telefon, chatt eller mail, men självklart är ni även välkomna att besöka oss på vårt kontor i Sala.
Tereze, Andreas, Inger och Åsa heter vi som hjälper till med era funderingar, välkommen att kontakta oss!
Vi erbjuder olika sätt att ta emot och betala våra fakturor
E-faktura via bank Vill du ha fakturan som E-faktura beställer du det enkelt via din Internetbank. Då kommer fakturan direkt in på Internetbanken där du kan betala den.
Autogiro Är både miljövänligt och smidigt! Efter ett medgivande från kunden går vi på förfallodagen in och drar den summa som är fakturerad från det bankkonto kunden angivit. För detta krävs att man fyller i en autogiroblankett, det kan du göra via din internetbank genom mobilt bankid eller genom att ta ut och fylla i denna ”autogiroblankett”. Blanketten kan postas eller mejlas in till oss på kunddtjanst@sheab.se. För att spara på vår miljö skickas fakturan med e-post eller till din KIVRA brevlåda.
E-post För att vara extra miljövänlig kan du nu välja att få fakturan via e-post i stället för brev. Är du intresserad så anmäler du det till vår kundservice.
KIVRA– ta emot post digitalt. Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Det är gratis, säkert och dessutom riktigt bra för miljön.
E-faktura för företag Kontakta kundservice för mer information. Vi nås på telefon 0224-576 10 måndag-fredag mellan kl 08.00-16.00, eller maila kundtjanst@sheab.se