Kundservice
Mellan 23 juni och 15 augusti har vi avvikande öppettider. Receptionen är öppen 8.00-12.00 måndag-fredag. Telefonen har ordinarie öppettider, se nedan. Glad sommar önskar SHE!
Vår kundservice står alltid redo att hjälpa dig. Välkommen in till oss på Fabriksgatan 14 vardagar mellan kl. 08.00-15.00 (lunchstängt 12.00-13.00) för personlig service.
Du kan också enkelt nå oss varje dag via telefon eller e-post.
Telefon
Mån – fre kl. 08.00 – 15.00
Lunchstängt kl. 12.00 – 13.00
Fredag kl 08.00-12.00
Prisbelönt service med lokal personal!
Mycket väl godkänt i kundnöjdhet
Alltid nära till hands!
Lokal och nationell kännedom

Kundklagomål
Vid kundklagomål är du välkommen att kontakta vår kundservice eller SHEs kundombud för medling.
Kontakta oss om du har frågor
Vår kundservice står alltid redo att hjälpa dig. Du kan enkelt nå oss vardagar via telefon eller e-post.
Personuppgifter

Vill du ladda ner dokument relaterade till Kundservice?
Vi erbjuder olika sätt att ta
emot och betala våra fakturor
Vill du ha fakturan som E-faktura beställer du det enkelt via din Internetbank. Då kommer fakturan direkt in på Internetbanken där du kan betala den.
Är både miljövänligt och smidigt! Efter ett medgivande från kunde går vi på förfallodagen in och drar den summa som är fakturerad från det bankkonto kunden angivit. För detta krävs att man fyller i en autogiroblankett, det kan du göra via din internetbank genom mobilt bank-ID eller genom att ta ut och fylla i denna ”autogiroblankett”. Blanketten kan postas eller mejlas in till oss på kundservice@sheab.se. För att spara på vår miljö skickas fakturan med e-post eller till din KIVRA brevlåda.
För att vara extra miljövänlig kan du nu välja att få fakturan via e-post i stället för brev. Är du intresserad så anmäler du det till vår kundservice.
Ta emot post digitalt
Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Det är gratis, säkert och dessutom riktigt bra för miljön.
Kontakta kundservice för mer information.
Vi nås på:
Telefon
0224-576 10
Vanliga frågor och svar
Hur ofta får jag faktura?
Du får faktura per månad eller kvartal.
Vad gör jag om jag tror att min faktura är felaktig?
Kontakta kundservice och uppge ditt kundnummer och fakturanummer så hjälper vi dig vidare.
Jag kan inte betala min faktura, vad gör jag?
Kontakta kundservice via telefon eller mejl.
Vart hittar jag ocr-numret?
Ocr nr står på inbetalningsavin på fakturan. Fakturor som betalas via autogiro saknar ocr-nummer, kontakta kundservice per telefon eller mail om du behöver numret för att kunna hantera betalningen manuellt.
Varför har inte min faktura kommit?
Ibland blir det fel och fakturan kommer inte fram. Saknar du din faktura kan du se den på Mina sidor och i appen, du kan även kontakta kundservice via telefon eller mail så ser vi till att sända ut den till dig per post eller mail.
Jag vill ha autogiro, hur gör jag?
Du kan ansöka om autogiro via din bank. Du kan också kontakta kundservice om att sända ut en blankett till dig att fylla i, blanketten finns även under ”Dokument för nedladdning” här på hemsidan.
Vilka olika sätt har ni för fakturering?
Du kan få din faktura via Kivra, e-faktura, e-post eller vanlig post.
Jag har fått ett inkasso-krav, vad gör jag nu?
Kontakta Lowell (inkassobolaget) eller kundservice.
Vad har jag för kundnummer?
Du hittar ditt kundnummer högst upp på fakturan, på Mina sidor under ”Mina uppgifter” eller i appen under ”Mina avtal”. Ange alltid ditt kundnummer när du ringer eller mailar till kundservice.
Jag ska flytta, vad behöver jag tänka på?
När du flyttar måste du anmäla din flytt till elnätsbolaget. Du måste anmäla både när du flyttar in och ut från en anläggning (boende, lokal etc med tillgång till el). Se vår Flyttanmälan för mer information (länk Flyttanmälan). Du anmäler flytt till kundservice via telefon eller mail. Anmäl din flytt senast 14 dagar innan.
Vad är det för skillnad på elnät och elhandel?
Elen är uppdelad på två delar; elnät och elhandel. Elnät ansvarar för kablar, ledningar, mätare och ser till att elen kommer fram till ditt hus. Elnätet är bundet till den fysiska plats din anläggning ligger på och avgiften till ditt elnätsbolag går inte att komma ifrån. Elhandel är där du väljer ditt prisavtal, du väljer själv vilken leverantör du vill ha och vilket elavtal som passar dig bäst. Vi på Sala-Heby Energi erbjuder flera olika elavtal som rörligt, fast, Trygg Vinter, med flera. Se mer på sidan Elavtal.