En kund blev uppringd av oseriös elhandlare
Jag blev uppringd av en kille som inte sa sitt namn, men ha sa att han ringde på era (SHEs) vägnar och att elpriserna skulle ändras till det bättre.
I början av samtalet beskrev han det som att det bara var information som ”Vattenfall” kunder skulle få, vilket han sedan ändrade till Sala-Heby Energis…
Ju mer han pratade ju mer suspekt blev informationen han gav, efter ett tag så sa han att informationen och bekräftelsen skulle skickas via SMS.
Han spelade sedan upp ett manus som slutade med att man via telefon skulle bekräfta och godkänna…
Jag frågade då varför ni på SHEAB inte hade ringt mig, eller hört av er via epost eller vanligt brev, då nämnde han att hans energiföretag samarbetade med SHE för att ge kunderna bättre elpriser…
Sedan sa han att inget som sas på telefon skulle vara bindande och att jag inte skulle ingå eller avsluta annat avtal om jag godkänner via telefonsamtalet…
Jag skulle fortfarande ha SHEAB men bara bättre priser! Jag frågade igen varför jag skulle ge ett godkännande under samtalet, varav han svarade att han skulle skicka all information via SMS efter att jag godkänt…Jag frågade då varför jag blev uppringd när ni på SHEAB skulle kunnat kontakta mig om detta via brev eller epost, och jag frågade varför jag återigen skulle godkänna något över telefonen
Han svamlade då något om att det var omöjligt att skicka information om man inte godkänner, och att han hade flera kunder att ringa.
Han tackade snabbt för sig och avslutade samtalet…Telefonnumret han ringde från, 0766760675
Jag har inte godkänt något, jag vill inte ingå något med något annat bolag än SHE och jag har inte signerat något med vanlig penna eller digitalt.
Jag vet inte om detta hjälper mig eller andra av era kunder, men jag tycket att ni borde får veta vad som hände.